NEVHÄ°Z TANYELÄ°

NEVHÄ°Z TANYELÄ°

2016-02-11 0 Yorum  

NEVHÄ°Z TANYELÄ°
(Edirne, 1941) 


1965'te Ä°DGSA Yüksek Resim Bölümü'nü bitirdi. Akademide NeÅŸet Günal, Cemal Tollu, ve Bedri Rahmi EyüboÄŸlu atölyelerinde çalıştı. 1971-1975 yılları arasında, öÄŸretim üyesi yetiÅŸtirmeyi amaçlayan 1416 sayılı yasa uyarınca, Paris'te uzmanlık öÄŸrenimi gördü. ENSBA'da, G. Singier'nin yanında çalıştı. Prof.A. Haddad'ın yanında litografi öÄŸrendi. Prof. Gireux'nün Atölyesi'nde vitray çalışmaları yaptı. Resim konusundaki incelemelerini Fransa, Ä°ngiltere ve Ä°spanya'daki müze ve sanat galerilerinde sürdürdü. F. Goya üzerine bir araÅŸtırma yaptı. Yurda dönüÅŸünde, 1976-1978 yıllarında, Milli EÄŸitim Bakanlığınca Talim ve Terbiye Dairesi BaÅŸkanlığında görevlendirildi. 1978'de Ä°stanbul Atatürk EÄŸitim Enstitüsü, Resim-Ä°ÅŸ EÄŸitimi Bölümü'nde resim öÄŸretmenliÄŸine atandı. Bu kurumun, sonradan Marmara Üniversitesine baÄŸlanarak Atatürk EÄŸitim Fakültesine dönüÅŸmesi üzerine, Resim Anasanat Dalında öÄŸretim görevlisi olarak çalıştı. 1983'te MÜGSF'ye, bir yıl sonra da tekrar Atatürk EÄŸitim Fakültesine atandı. 1989'da doçent, 1997'de profesör oldu.

Ä°lk kiÅŸisel sergisini 1964'te, Ä°stanbul'da (Yelken Kulübü Sanat Galerisi) açtı. Sonraki yıllarda bu sergilerini, gene Ä°stanbul'da sürdürdü. Yurtdışı sergisini 1996'da, Paris'te (F. Leger Galerisi) düzenledi. Yurt içinde ve dışında karma sergilere katıldı.

YaÅŸamın özündeki insan, resimlerinin dünden bugüne deÄŸiÅŸmeyen ana konusudur. Tedirgin etmek, düÅŸündürmek, sorular sormak, yaÅŸamın çok boyutluluÄŸunu yansıtmak, onun resimlerini biçimlendiren temel öÄŸelerdir. Ä°çsel duyumlar, sanatsal bildirime aracılık yapar, bu bildirimin somutlaÅŸmasına katkıda bulunur. Anlatımcı bir içerikten kaynaklanan ve evrensel mesajlarla bütünlenen resimleri, insan gerçekliÄŸine göndermede bulunur.

 

Sayfa Yorumları

Yorum Bırakın